A pedellus és mentor módszerek készségeinek és fejlesztésének megosztása az oktatásban a roma gyerekekre tekintettel

Megvalósító szervezet: Állástalanok, Hátrányos Helyzetűek Érdekvédelmi Szervezte Ózd és Vonzáskörzete (Ózd)

Projekt címe: A pedellus és mentor módszerek készségeinek és fejlesztésének megosztása az oktatásban a roma gyerekekre tekintettel

Projekt száma: Hu/02/005-R

Projekt időtartam: 2002. április 1 – október 1.

A projekt háttere: A szervezet 1991 novemberében alakult és azóta az állástalanok érdek védelmében járnak el Ózdon. Fő tevékenységeik: információnyújtás, szolgáltatások, időszakos- és részmunkaidős állások biztosítása, oktatás, tréning, önfoglalkoztatás segítése a Roma vállalkozók körében. A roma gyermekek tanulását segítik óraadással, szabadidős tevékenységeket kínálnak a hátrányos gyermekeknek különféle módokon: szövő és varró műhelyet valamint, művészeti műhelyet (tánc, éneklés) alakítottak ki.

A projekt célkitűzései: A szervezet célja a roma gyermekek készségeinek fejlesztése különféle oktatási módszerekkel, ami a tudásukat gyarapítja (motivációfejlesztés, tanulási szokások, megfigyelés és koncentráció). Ezen módszerek segítségével realizálódhat bennük, hogy mennyire fontos az egész életen át tartó tanulás és a munka. A ’Pedellus” szerepe azon az ötleten alapult, hogy személyes kapcsolatot teremtsen a gyerekkel és a szüleikkel; nagy figyelmet fordítva a gyermekre és a mentálhigiéniájuk fejlesztésére. A ’Mentor’ karrier tanácsadóként van jelen, tananyagok és tréningeken keresztül mutatja be a hagyományos és az új munkalehetőségeket. Felméri a gyermekek szociális hátterét, adatbázist hoz létre és járható utakat keres. A fő cél a minőségi oktatás a hátrányos helyzetű gyerek számára annak érdekében, hogy egyenlő esélyeket teremtsenek a tudás – alapú társadalomban. Ennek érdekében létrehozták a Roma Testületet, amely felkészíti az idősebb gyermekeket a középiskolai tanulmányaikra.

Tevékenységek: megtalálni a megfelelő személyeket (Pedellus és a Mentor), akik képesek kivitelezni ezeket a fontos feladatokat, megteremteni a szükséges tanulási feltételeket a gyermekek számára. Továbbá értékelni, fejleszteni a tanítási módszereket és anyagokat; érdekes programokat szervezni, fenntartani a hátrányos helyzetű családokkal a kapcsolatot, munkalehetőségeket biztosítani a munkanélküliek számára. A tapasztalatokat megosztják a szlovák partner szervezetekkel, Rozsnyóval és Rimaszombattal.